ثبت نام فارکس به روش آسان

حتما تابحال ثبت نام فارکس به گوشتان خورده و روبرو شده ­اید و یا در مورد ترید کردن چیزی شنیده ­اید. قبل از هرچیزی ثبت نام فارکس چیست؟ ثبت نام فارکس به چه صورت است؟ این دو سوال بنیادی برای هر بازار یا بنگاه معاملاتی قابل پرسیدن است. و می­تواند اساس آن را روشن سازد. ثبت نام فارکس وارد شدن به بازاری جهت تبدیل ارزهای متفاوت به ارزهای متقابل. حالا واقعا ثبت نام فارکس چیست و ورود به فارکس به چه صورتی است؟

 

با ثبت­ نام فارکس و ورود به بازار فارکس در واقع جهت تبدیل ارزهای متفاوت به ارزهای متقابل می­شوید. این بازار جهانی قابلیت تبدیل همه ارزهای قابل معامله را در خود داشته و با ثبت ­نام در فارکس. افراد فعال در آن قادرند با تجزیه و آنالیز درست سیر قیمتی ارزهای مدنظرشان. بر اساس تغییرات روزانه قیمت آن­ها کسب درآمد نماید. با ثبت نام فارکس شاهد قابلیت­های ویژه بازار فارکس که موجب ایجاد موقعیت بسیار خوب برای سودهای بالا می­شود خواهید بود. که البته مشابه تمامی بازارهای مالی دیگر با ریسک­های بالایی هم همراه است. همین سود بالا سبب شده است که طرفداران ثبت نام در فارکس در میان سرمایه­ گذاران بسیار زیاد باشد. با ثبت­ نام فارکس. روند معاملاتی را که به صورت جفت ارز نظیر یورو به دلار و... بوده و قطعا جزو راحت­ترین شیوه­های درآمدزایی است. می­بینید. ورود به بازار فارکس را می­توان با بورس مقایسه کرد که در هر دوی آن­ها ابتدا پس از ثبت نام فارکس. باید یک کارگزاری مثل کارگزاری فارکسر انتخاب گردد تا حسابی در این بازار برای شما افتتاح شود. بعد از ثبت نام در فارکس طبیعتا می­توانید به همان اندازه که سرمایه دارید خرید و فروش کنید.

در سال­های اولیه این بازار ویژه خرید و فروش پول کشورهای متفاوت بود. در واقع روند کار پس از ثبت نام فارکس به شیوه­ای بود که در آن اگر شما قصد داشتید دلار فرخته و یورو بخرید. باید کسی را پیدا می­کردید که پس از ثبت نام فارکس قصد فروش یورو و خرید دلار داشت. شما و نفر روبرویتان پای میز معامله می­رفتید و هر دو به ارز موردنظر خود می­رسیدید. از سوی دیگر به علت سهولت ثبت نام در فارکس، میزان بالای معامله­ ها و آزاد بودن بازار. همه تراکنش­ها مبتنی بر عرضه و تقاضا بوده و از همین روی. معاملات این بازار سالم و روشن است.

 

در سال­های بعد، سایر کالاها نیز به این بازار ورود پیدا کردند که شما پس از ثبت نام می­توانید به معامله آن­ها بپردازید. همان­گونه که فردی که ثبت نام کردهامکان دارد. تمایل به فروش دلار و خرید پوند دارد. این امکان نیز وجود دارد که کسی تمایل به فروش گندم و خرید دلار داشته باشد! ظاهرا به نظر می­رسد که خب گندم مطمئنا در ماه­های آینده گران­تر می­شود. اما سناریویی را در نظر بگیرید که کشاورز گندم­کار به پول نقد نیازمند بوده. و خب ما هم می­دانیم که با سرمایه‌گذاری روی گندم. سود خوبی خواهیم کرد. در نتیجه هر دو طرف معامله در بازار فارکس باهم تبادل می­کنند. البته کالاهای بسیاری در این بازار معامله می­شود. ولی به صورت کلی شما پس از ثبت نام فارکس به روش آسان با دسته ­بندی ذیل روبرو هستید:

  • ارزهای دوتایی از قبیل دلار، یورو، پوند، ین، فرانک و...
  • فلزات گرانبها مانند طلا، نقره، مس، پلاتین، آلومینیوم و...
  • کالاهای معاملاتی مثل گندم، پنبه، کتان، شکر، سویا، قهوه، کاکائو و...
  • سهام سازمان­های باارزش در زمینه­های مختلف نظیر فناوری اطلاعات، خودرو، ورزشی، تکنولوژی و...
  • شاخص سهام بورس کشورهای قدرتمند جهان مثل آلمان، انگلیس، آمریکا، ژاپن و...
  • ارزهای دیجیتال مانند بیت­کوین
  • انواع انرژی­ها مثل نفت و گاز تولیدی منطقه ­های متفاوت جهان و سازمان­های مختلف

چنانچه بخواهیم یک به یک این کالاهای قابل معامله را نام ببریم با لیستی فراتر از 400 نوع کالا روبرو خواهیم شد. که فقط با ثبت نام فارکس قادر به تراکنش آن­ها هستیم. مثل سایر بازارهای سرمایه برای آغاز فعالیت در بازار فارکس هم باید ابتدا پس از ثبت نام فارکس حسابی را در آن باز کنید. شایان ذکر است که انواع مختلفی از حساب­ها پشتیبانی می­کند. که فرد سرمایه­ گذار باید با توجه به نیازهای خود و خدمات مدنظرش، ثبت نام فارکس نماید.

جهت ایجاد حساب و ورود به بازار فارکس در گام نخست باید برای ثبت نام فارکس یک کارگزاری خوب و معتبر مانند کارگزاری فارکسر انتخاب نموده و ثبت ­نام فارکس نمایید. بعد از ثبت نام فارکس و اعمال کردن داده­های موردنیاز دارایی را مشخص کرده و شروع به معامله با واسط خود خواهید کرد. پیش از آن که به بخش آموزش ثبت نام فارکس برویم. باید توجه داشت که این نسبت به بازار بورس شهر نیویورک چند برابر وسعت بیشتری داشته و در شبانه ­روز بیشتر از هفت تریلیون دلار در آن معامله صورت می­پذیرد. بنابراین همین یک نکته می­تواند مشوق بسیاری شود تا ثبت نام فارکس را انجام دهند. حال چنانچه شما هم در پی باز کردن حساب هستید. تا آخر این مقاله آموزش ثبت نام در فارکس با ما همراه باشید.

یکی از سوالات رایج بسیاری از افراد قبل از آموزش ثبت نام فارکس این است. که آیا اینکه بروکرهای به معنی همان کارگزاری­ ها در داخل کشور هم فعالیت رسمی دارند؟ خب البته که نه! منع فعالیت و ثبت ­نام فارکس مربوط به چندسال قبل است که به بهانه خارج شدن ارز از کشور کلیه ثبت نام در ایران منع شد . همان­گونه که بیان گردید جهت انجام تراکنش­ها همانند بازار بورس ایران شما نیازمند واسطی به اسم بروکر یا کارگزار هستید. وظیفه این بروکر در درجه اول ثبت نام فارکس برای شماست. در ادامه فعالیت طرف مقابل به واسطه مهیا کردن بستری جهت توانایی معامله ارزها و ابزارهای قابل معامله است. بنابراین جهت ورود. باید بروکر انتخاب و ثبت نام فارکس نمایید. جهت انتخاب بهترین گزینه. در ادامه آموزش ثبت نام در فارکس با ما همراه باشید.

بروکر یا کارگزار واسطه­ای است که از طرف شما سایر کالاهایی را خرید و فروش می­کند. به واسطه همین بروکرها قادرید ثبت نام صورت دهید. یک کارگزار معاملات بین خریدار و فروشنده را ترتیب می دهد. پس از پایان معامله طرفین ، یکی از آنها کمیسیون را به کارگزار پرداخت می کند. ثبت نام فارکس مراحلی مختلفی دارد که در ادامه می­توانید مطالعه کنید. پس از انتخاب هر کدام از کارگزاری ها باید به وبسایت این کارگزاری مراجعه کرده و از طریق بخش ثبت نام فارکس، فرم ثبت نام فارکس آن را پر کرده. شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام فارکس در این کارگزاری را مشاهده کنید.

 

 

افتتاح حساب واقعی فارکس

 

مدارک لازم برای افتتاح حساب و ثبت نام فارکس

کارگزاری معتبر جهانی که متاسفانه به ما ایرانی ها خدماتی ارائه نمی دهند. برای ثبت نام فارکس مدارک مانند نام، آدرس، تاریخ تولد و شماره شناسه مالیاتی (tax ID) را از شما دریافت خواهند کرد. با ثبت نام فارکس با هویت غیر ایرانی، معمولا مالیاتی را برای شما از کسب درآمد در نظر خواهند گرفت. که این مورد را مخصوصا اگر با هویت آشنایان خود در خارج از کشور ثبت نام فارکس کرده اید باید در نظر بگیرید. لطفا برای ثبت نام فارکس و یا ارزهای دیجیتال مدارک و پاسپورت تقلبی ارسال نکنید زیرا در ادامه فعالیت خود حتما به مشکل خواهید خورد. حتما قبل از ارسال مدارک خود لطفا از معتبر بودن کارگزاری مطمئن شوید و سریعا مدارک خود را برای ثبت نام فارکس ارائه ندهید. کارگزاری فارکسر یکی از معتبرترین کارگزاری­­ها در زمینه ثبت ­نام فارکس و ارائه خدمات این بازار با کادری مجرب آماده راهنمایی شما عزیزان است.

 

برای ثبت­ نام فارکس مانند افتتاح حساب در بورس، مدارکی را برای رویت هویت ارسال نمایید.  سپس در انتظار تایید بمانید. برای ثبت نام فارکس هم معمولا مدارک ذیل الزامی است:

  • ایمیل در هنگام ثبت ­نام فارکس برای اطلاع رسانی­ها
  • شماره موبایلی که در زمان ثبت نام فارکس می­دهید دریافت کننده پیامک­های شماست
  • کپی مدرک­های شناسایی مانند کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت یا شناسنامه
  • شماره شبا بانکی به نام شخص
  • در برخی از کارگزاری­ها نیز برای ثبت ­نام فارکس مواردی از جمله قبض برق، آب، تلفن، سند منزل یا اجاره­نامه خواسته می­شود.

همه این گام­های ثبت ­نام به وسیله وبسایت اینترنتی صورت گرفته و مدارک ثبت ­نام را کاملا فراهم کرده باشید. در زمانی کوتاه­تر از چند دقیقه، ثبت نام شما به اتمام خواهد رسید!

ثبت­ نام فارکس با حساب آزمایشی یا دمو

با انجام ثبت نام فارکس و کارگزاری­های آن، شما قادرید همراه با بکاربردن حساب­ها که با ارز حقیقی معامله می­کند. از حساب­هایی دمو هم استفاده کنید. حساب دمو به شکل مجازی مبلغی را در دست شما قرار می­دهد تا قادر باشید در این بازار به معامله و تمرین بپردازید. این مبلغ واقعی نیست اما شما می­توانید پس از ثبت ­نام برای حرفه ­ای شدن از آن بهره ببرید. بنابراین ثبت نام فارکس به دو شکل حقیقی و دمو یا مجازی انجام می­شود.

ثبت نام فارکس

شرایط ورود به فارکس

در بیشتر کارگزاری­ ها که ایرانیان از طریق آن­ها ثبت­ نام فارکس می­کنند. شروط ویژه­­ای جهت ورود به بازار فارکس، ثبت ­نام فارکس و معامله در فضای آن برای مخاطبان خود ندارند. این کارگزاری­ ها به همه امکان معامله سریع را بعد از ثبت نام فارکس و واریز به حساب خود می­دهند. پیش از ثبت نام فارکس توجه داشته باشید. که این سایت رسمی و مستقیمی ندارد که وارد آن شده و ثبت ­نام فارکس انجام داده و پای معامله بروید. کاملا مشابه بورس. باید به سایت اینترنتی رفته و در سایت برای ثبت نام فارکس اقدام نمایید. به عبارت دیگر که ورود به فارکس برای ثبت­ نام فارکس همان وبسایت کارگزاری آن است.

ثبت نام فارکس در ایران

روال ثبت­ نام در کشور ایران، مشابه با دیگر کشورها بوده. با این تفاوت که امکان دارد برخی از بروکرها در ایران فعال نباشند و یا سایت آن‌ها، فیلتر باشد.

هزینه ثبت نام چقدر است؟

از جمله مزیت­ها رایگان بودن ثبت ­نام فارکس­ است. درواقع شما پس از ثبت نام فارکس به صورت رایگان شروع به خرید و فروش نمایید. در نتیجه، هزینه ثبت نام فارکس برابر صفر است! هرچند بعد از ثبت نام فارکس در کارگزاری منتخب.مبلغی را در هر معامله‌ به عنوان کارمزد پراخت می­کنید. همچنین بعد از ثبت­ نام فارکس می­توانید نرم افزار متاتریدر را دانلود نمایید. این نرم افزار به آنالیز بازارهای مالی کمک کرده و شما می­توانید جهت دریافت آن قادر هستید. با رفتن به وبسایت کارگزاری منتخب خود این نرم افزار را دریافت و نصب نمایید.

پایان ثبت نام

با به اتمام رسیدن گام­های ثبت نام فارکس تنها اتفاقی که رخ داده است فقط و فقط ثبت­ نام ­ است. در واقع شما با ثبت ­نام قدم در دنیای بزرگ این بازار و معاملاتش گذاشته­ اید و نیاز به آمورش و یادگیری دارید. بعد از باز کردن حساب و ثبت نام فارکس در یک بروکر در ابتدای کار باید شروع به برگزیدن استراتژی و روش معاملاتی برای خود کنید. این گام درست باید بعد از ثبت نام فارکس صورت بگیرد. بدون هیچ گونه معامله بدون روش و برنامه، باید بر اساس تجارب و شناسایی روحیات و دانسته­ های شخصی برنامه­ای برای معاملات خود انتخاب نمایید. یکی دیگر از مزیت­های ثبت نام و فعالیت در بازار آن، وسیع بودن بازار و سراسری بودن آن بوده است. که با ثبت نام فارکس میلیونی موجب شده است که بدون هیچ­گونه محدودیت و صفی، به راحتی با فشردن دکمه خرید و یا فروش معامله­ای در لحظه صورت پذیرد. این ویژگی یکی از وجه تمایزات این بازار با بورس­هاست. از دیگر مزایای آن این است که پس از ثبت نام افراد قادر هستند هم در نوسانات رو به بالای بازار و هم در نوسانات پایین بازار کسب درآمد نمایند. که چنین چیزی در بورس­ها کاملا یک­طرفه است. اگر برای ثبت نام فارکس به دنبال یک دلیل دیگر هستید. آن شبانه روزی بودن معاملات در این بازار و همه روزه بودن آن است. به شکلی که دیگر نیازی نیست برای تراکنش­های خود به انتظار تمام شدن روزهای تعطیل و یا ساعات اداری باشید.

 

{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}